tisdag 31 januari 2012

See you in summer!

This weekend we went to our house on the west coast. It´s a wonderful place! I enjoy every second we´re there.
When we come back next time it´s summer.
I´m little bit sad that we won´t be able to spent easter holiday on the west coast as usually and we won´t be able to see the spring entering in sweden.....
BUT we will be able to see the spring in China! ;)

The house agency called today and we got another house! But i´m not shore until we get the key....
It´s in the same community, Evian valley ,and nearly looks the same as the other.

This is our wonderful house on the west coast. In a few month we´ll be back...
Today I´m home with a sick Gustav. It started with an eye infection yesterday and today he woke up with fever. I´ll hope he´ll be better tomorrow.

4 kommentarer:

  1. Hej,
    Hittade din blogg när jag googlade på Nanjing expat mm. Min man har fått jobberbjudande i Nanjing då blir det flytt i sommar så barnen börjar i skolan i aug-sept (beroende på när terminen startar i internationella skolan). Hoppas flytten går bra och att ni snart får igång internet mm så du kan börja skriva på din blogg som jag kommer följa så länge Nanjing är aktuellt. Jag kommer skriva mer senare vill bara testa att skriva kommentar i din blogg, är lite dålig på bloggar mm. Häls. Christel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Christel!
      Kul att du hittade mig här! Var bor ni nu? Vad jobbar din man med och hur gamla är era barn?
      Det är ju kul att ni också ev ska flytta!
      Hoppas på att få höra av dig framöver!

      Kram, Maja

      Radera
    2. Hej Maja,
      Våra barn är 8, 13, 15 år, såg att Hugo fyllde 6 år, hur gammal är Gustav? min minsta 8 åringen (9 i sommar) heter Harald, vi kanske redan hittat en kompis till Harald i kina? 13 o 15 åringen är tonårstjejer som vi övertalar hemma, 15-åringen ska ändå börja gymnasiet i höst så hon är med men 13-åringen har lite svårare att tänka sig en flytt, övertalning pågår. Kommer åka och hälsa på i Nanjing troligtvis i mars. Vi kommer då titta på skola o övriga fritidsaktiviteter, framför allt ridning, de har hållt på sen de var 6 år. Vi kommer även ta med oss vår mellanpudel Lowe. Såg att ni hade hund, vet du något om att ta med hund till Kina? karantän mm. Vi kan inte lämna honom i Sverige det skulle bli för svårt för oss hela familjen och nu får jag mer tid att ta hand om honom och jag kommer ha sällskap på promenader och alla mina löprundor (som jag ska börja med när jag blir hemmafru). Vi bor i Stockholm och har varit utomlands 2001-2003, Buenos Aires i Argentina och vi hade underbara 2 år och har givit oss massor av erfarenheter för hela familjen, det var ett äventyr som vi gärna upplever igen. Nu minns man med ett leende på allt som strulade, som inte funkar så välorganiserat som i Sverige. Vi hörs säkert igen/Christel

      Radera
  2. Hej! Ja, Hugo fyller 6 år och Gustav fyller 3 år i april...
    Vi kommer inte att ta med vår hund :(. han är 8 år och jag tror inte att han fixar att sitta i lastutrymmet på flyget så länge...eller jag fixar nog inte att veta att han sitter där..;). Vi har ett kanonbra dagis för honom här hemma och han kommer bo hos min mans föräldrar och ha det väldigt bra. På sommaren är han med oss i vårt hus på västkusten. Jag vet ingenting om karantän m.m...tyvärr. Trevligt om ni tar med er Lowe...Så jag får sniffa lite hund...;)
    Vart ska din man jobba?
    Vi hörs! Kram

    SvaraRadera