söndag 18 maj 2014

Maj, Maj måne…..

Halva maj har gått och internet har svajjat (och gör det fortfarande från och till…..). Men man får ta tillvara på dagarna som det funkar och just nu funkar det…..(peppar, peppar).

Jag kan fortfarande inte få fram bilder från kameran till Mac-datorn….SURT men det funkar på Jonas dator så så småningom får ni se de bilderna också….

Vad har hänt då på dessa veckorna….?
Jo, förra tisdagen tentade jag i kursen Näring och hälsa. En väldigt rolig och givande kurs. Jag tänkte att jag kunde uppdatera mig på lite näringslära info. Har ju inte läst det sedan -97 …och det har ju hänt en del sen dess..;)…Det blev verkligen en heldag! Eftersom jag inte litar på internet hemma så följde jag med Jonas till jobbet på morgonen för att få börja webtentan 13.00….Jag tänkte att jag inte skulle behöva sitta tiden ut (2 1/2 timme) men det tog sin tid..;) Svaret kommer nästa vecka nån gång.

Vi håller på att knyta ihop kinasäcken…. 
Köpa porslinet som vi vill ha med hem….sy upp kläder som vi vill….Rensa på saker som vi INTE vill ha med oss till Sverige…Den 9 Juni kommer flyttfirman och den 11 Juni flyger vi hem till Sverige.

Hade det inte varit för den extremt dåliga luften så hade det varit mycket ledsamt att flytta hem. Men Gustavs hosta blir inte bättre och Hugos sår på knäna läker inte så det ska bli skönt samtidigt som det blir tråkigt att lämna det varma vädret och tillvaron här. 

Ha en trevlig vecka så hoppas jag att internet funkar på söndag…..

Idrottsdag på skolan



Marknadsundersökning på marknaden

Hugo gillar inte idrottsdagen



På väg till sista balen...

Sommaren är här med 25-30 grader varje dag…..
Hugo och pappa var på Spring Fun day på skolan och jag och en sjuk Gustav låg på soffan…..

Gustav på idrottsdagen

Nu är jag snart i mål….Motionsblogg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar