torsdag 6 oktober 2011

Skolor och bostad

Tja alla! Sitter här med en tjock lunta om Nanjing International school och på nätet läser jag om British school. Vad ska man välja? Just nu är det en enda soppa i huvudet. Verkar vara så himla strikt med regler hit och dit och tanken på att Hugo ska gå där är lite skrämmande. Det gör ju inte det hela bättre när man är på föräldramöte på förskolan och allt är så tryggt och pedagogerna är så otroligt kompetenta. Hur kommer Hugo hantera att inte förstå så mycket vad alla säger? Hugo är den känslige av mina barn så därför tror jag att han kommer ha det tuffast där borta. Gustav är lite mer kaxig och kommer säkert göra sig förstodd på ett eller annat sätt. Man vet väl inte förrän man har försökt, eller hur? Vi har fått bilder på och information om ev. hus vi kan hyra. Husen ligger på 250-300 kvm och i regel 6-7 rum med badrum till alla sovrum. Glassigt värre! Alla som vill är hjärtligt välkomna! Vi ska avsätta ett par dagar på vår resa att titta på hus.... På tisdag åker Jonas till Kina och jag kommer efter på söndag...Så spännande! Mina föräldrar ska bo här och ta hand om hus och hem. Kommer de att fixa detta? Så är det....kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar