söndag 13 januari 2013

Tuff start o mjuka känsliga barn...

Efter några veckors lov var det dags att börja vardagen igen....
För mig innebär det att jag får egentid till att träna och plugga och för barnens del innebär det skola. 

Jag har välsignats med två underbara barn. De är varandras motsatser. Den store är lång, smal, blå ögon och avgudar sin pappa. Han stressar på och är oerhört känslig för förändringar. Den lille är brottarbyggd, bruna ögon och så gott som oberörd när det händer nåt oförutsätt, väldigt trygg i sig själv.

Det innebär också att Gustav inte har några problem alls att vara i skolan och har inte haft jobbigt med språket sen vi kom. Han tycker det är roligt i skolan.

Hugo har det kämpigt emellanåt och man måste hela tiden förbereda honom på saker som ska hända. Jag tror inte skolan är så bra på detta och det blir fel för Hugo vissa dagar.
På måndagen skulle Hugo få börja på kinesiska efter en termin med förstärkt engelska. Hugo berättade detta för oss innan jullovet och tyckte det skulle vara kul. Vi fick mail från skolan natten till måndagen när det skulle sätta igång.
Jag ser direkt att Hugo har gråtit när jag hämtar honom och då säger han att han gick till fel klassrum. Jag tror inte det var någon som följde honom dit utan de sa bara salsnr och då blev det fel. Detta innebar  också att när de på onsdagen skulle ha sin andra lektion så var Hugo jätteledsen när vi gick till skolan av rädsla för att det skulle bli fel. Dessutom har ju båda svenska klasskompisarna flyttat tillbaka till Sverige och det tror jag gör sitt också....
 Det är jobbigt som mamma att då gå hem och i princip kunna göra vad jag vill. I Sverige kunde jag iallafall säga att jag måste jobba för att få pengar m.m....

Så jag har haft en klump i magen denna veckan. 

Ja, ja...jag pluggar ju. Och det är så himla roligt att få tid till det!

Idag har vi verkligen varit på turné i Nanjing! Först tygmarknaden. Jonas har sytt upp en överrock som var klar att hämtas och jag köpte lite tyg till min vän Malin i Sverige.
Sen bar det av till H&M. Hugo har växt ur sin byxor och Gustav ville ha kallingar. Dessutom köpte jag också ett par jeans..;).
Efter det gjorde vi IKEA. Idag slängde vi ju ut julen och ville ha lite vårgrejjor. Det bidde lite krims krams....
Sist blev det mat shopping på Metro. 

Om en och en halv timme kommer skräddaren hem till oss men lite byxor som jag har sytt upp! Dessutom en Onepiece i plysch....(ja, ja...vi får se hur den blev...)...

Å ja! Pappa Sven-Åke fyllde år i går! Grattis!


Dåligt med bilder denna veckan...sorry!

Denna fina buketten fick jag av min man i fredags!
Följ gärna min träningsblogg! http://nanjingmajasbeach2013.blogspot.se

Ses om en vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar