söndag 25 augusti 2013

"Jag ska ha pommfritt....".

Jag frågade Gustav vad jag skulle sätta som rubrik på inlägget idag och han sa -Jag ska ha pommfritt....Så därav den knasiga rubriken.
Vi har beställt mat från den indiska restaurangen Masala idag. Det är dagen efter en mycket trevlig kräftskiva så det finns inte så mycket energi här hemma:).

Veckan har förflutit ganska smärtfritt. Barnen trivs i skolan och jag trivs med mitt liv. Jag tränar varje morgon mer eller mindre. Är vädret och luften ok så tar jag en powerwalk tisdag och torsdag och övriga dagar blir det gymmet. Ska köra igång träningsbloggen igen och fortsätta mitt mål....Det blev ju lite tokigt i våras när hjärtat började hoppa och jag inte visste vad det berodde på. Men nu kör vi igen:)...

Imorgon börjar jag en distanskurs om ätstörningar och folkhälsoproblem. Det ska bli väldigt intressant! 

Vi har så smått börjat planera för hemflytt. Det är såklart svårt att planera när vi inte riktigt vet vart vi ska bo m.m... Förmodligen blir det Örebro. Jag såg ett jättefint hus på hemnet häromdagen som ligger en liten bit utanför Örebro, men det är för litet samt att det var lite annat pyssel. Då föddes iallafall tanken att kanske bygga ett hus själv. Så får man det som man vill ha det och man bestämmer själv vart det ska ligga.

Idag har vi tittat runt på olika hemsidor som säljer nyckelfärdiga hus. Det är ju en hel djungel! Vart börjar man liksom? Ja, vi får se vad som sker.... Ni som har byggt hus får gärna komma med förslag och idéer. 

I måndags var jag och Anna på Ikea för att köpa kräftor. Inga kräftor fanns men lösviktsgodis har de börjat med!  Och det smakade helt ok... Frånvaron av kräftorna satte igång tankeverksamheten men det löste sig under tisdagen;))

Varmt men luften har varit riktigt bra länge nu! Då passar jag på att vara ute.

De anställda på Ericsson har kräftskiva varje år och vi som "inte är Ericsson" vill inte ha det sämre så vi knödde in oss (14 vuxna och 15 barn och ungdomar) ......

I vårt hus.
Mycket trevligt! Och kräftorna smakade som de "kinesiska" som man köper i Sverige...




På söndagen såg det ut så här utanför fönstret så då....

såg det ut så här inomhus...:)
Vi kollar på filmer på en sida som heter www.swefilmer.com. Riktigt bra (när internet är med oss....)
Ha en underbar vecka! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar