söndag 13 oktober 2013

Angenäma problem

Eller problem och problem.
Det är väl husletandet som är ett angenämt problem.
Vi har hittat huset med stort H. Det är snyggt, totalrenoverat, priset ligger inom vår budget. Ja, det är ett drömhus! Men (och varför finns det alltid ett litet MEN?) det är lite för litet....Och utbyggnad ryms i vår budget MEN (ytterligare ett litet MEN) det får ju inte dra iväg. Vi behöver nog bygga ut 40 kvm på bottenvåningen och lika mycket på övervåningen. De som säljer huset hade fått offert på att det skulle kosta 1,2 milj att bygga ut. Låter mycket och vet inte om det är värt det då.
Vi har också stött och blött om vi klarar av att ha två hus. Vi har ju Brodalen också. Jag vill inte bo i lägenhet, känner mig lite instängd och att köpa ett radhus nånstans som man är halvnöjd med är inte heller nåt alternativ...Så jag trivs bäst lite på landet där mina framtida hundar kan springa och njuta av friheten.
Som skrivet så är detta ett angenämt problem och vi får se vart det leder till...
Och går det inte vägen med detta huset så kommer det komma fler....

Vad har vi gjort i veckan då?
Inte så värst mycket. Mamma och pappa åkte ju hem natten mellan tisdag och onsdag och allt gick toppenbra för de. Är så glad att de har varit här och att de fortfarande är så pigga.

På onsdagen var det pärlkurs igen. Den sista gången. Det har varit riktigt roligt! Ska lägga ut bilder på det jag har gjort så småningom.

På torsdagen blev det träning och plugg och samma på fredagen.

Helgen har varit mindre angenäm..Lördagen började ganska bra, förutom att Jonas åkte iväg till jobbet. Här jobbar man ju in för att man kunde vara ledig mer sammanhängande runt nationaldagen. Barnen lekte och bråkade omvartannat..inget ovanligt...
Tills Gustav kräker ner soffan i källaren...och sedan går han upp till sin säng och sover för att vakna upp och kräka lite till....Han känns varm.
Senare på kvällen provar han att äta lite yoggi men efter någon timme kommer även det upp. 

I morse vaknade han upp utan feber och var sitt vanliga jag. Åt och drack till frukost utan att det kom upp. Och ingen annan i familjen har blivit sjuk så det är bara att hålla tummarna. Det verkar gå magsjuka på skolan så det är fler än Gustav som är drabbade. 


Mina älskade pojkar! Tiden går så fort....


SE Vch Gästgivaregården Douglas
Min älskade Douglas. Jag fick en "pratstund" med honom på skypen och oj vad saknaden är STOR! Vill bara gnugga in näsan i honom och sniffa...*snyft*...Du är på andra sidan jorden. Hoppas du är lik pigg om 8 månader och lever flera år efter det också... Planerna på att skaffa en till hund när vi flyttar tillbaka känns lite mer avlägset...Vill ge ALL min tid till världens underbaraste hund och  hans ( förhoppningsvis många) sista år....

Jag fortsätter viktminskningen.....motionsblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar