söndag 20 oktober 2013

När det inte blir som man vill...

Så finns det säkert en anledning till det.
Huset som vi tyckte var så bra såldes före visning och det var kanske lika bra det för det skulle bli ganska kostsamt att bygga ut ändå. 
Jag är helt säker på att det perfekta huset kommer förr eller senare. För ärligt talat så behöver det inte komma innan vi ska flytta hem. Under sommaren bor vi i Brodalen och sen kan vi flytta till en hyreslägenhet tills vi hittar ett hus...

Här i Nanjing har hösten kommit. Det är lite kyligare vindar nu även om det kan bli drygt 20 grader varmt på eftermiddagen. 
Många skriver på Facebook om Sveriges mörka tid och kalla höst och nyss också den första halkan.
Antingen (och förmodligen) har jag glömt bort att även jag tyckte det var jobbigt för när man sitter här och läser vad som skrivs i tidningar och på Facebook så tänker jag bara- Vad lyckliga ni är som kan andas den härliga kalla luften! Och vad lycklig jag är som förr eller senare kan flytta till Sverige igen. Det finns väldigt många på vår jord som inte har det valet. Det är fantastiskt bra i Sverige!
Idag har det varit en fin dag men luften är unhealthy så man sitter helst här inne....

Jonas var i Beijing tisdag till onsdag denna veckan och jag pluggade och tränade som vanligt. I fredags åkte jag och Camilla till Shanghai. Det är väldigt trevligt att kunna komma dit över dagen med snabbtåget. 
Vi besökte blomstermarknaden där det även finns möbler. Camilla köpte ett väldigt fint skåp. Sen åt vi lunch på en mexikansk restaurang. Satt ute och sörplade corona och marguritas...:) Såna här stunder kommer jag ta med mig som minne till Sverige..

Anledningen till att jag skulle dit var för att mina klänningar som jag har sytt upp var klara för att provas. 
Självklart märktes det att jag gått ner två kilo i vikt sen sist så det skulle de justera.
Vi var även en vända på Copymarket, 580. Jag gick bara med som bihang till Camilla. 
Sen tog vi 20.00 tåget hem. Precis lagom!

Hugo har varit snuvig en längre tid och i torsdags började han även klaga på öronont. Han kändes även lite varm så han fick vara hemma. Bokade en tid till en doktor eftersom sist han hade problem med öronen skulle vi kontakta doktorn såfort det kom tillbaka.
På fredagen var jag i Shanghai men Jonas var hemma med honom och åkte ner till doktorn. 
Han fick 2 olika mediciner som han ska dricka 3-4 gånger per dag i en vecka och näsdroppar som han ska ta lika många gånger per dag. Jag tror att de är lite mer frikostiga med mediciner här men det är även viktigt att Hugo blir helt frisk så fort som möjligt. Blir han förkyld igen på kort tid så blir det nog rör i örat sa de...Vi får se hur det blir.

Därför har vi denna helgen varit mest hemma. Vi tog en tur idag, söndag, till en köpcentrum här i närheten. Jag skulle köpa finskor tänkte jag men det fanns inte ett par större än storlek 39...Jag försökte verkligen tränga ner fötterna men måste ha storlek 40.
Får kika nere i stan om det finns.

Ni får ha det så bra så länge....Kika in på min Må bra blogg

Så här trevligt hade vi det i Shanghai!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar