söndag 27 oktober 2013

Dipp

Dippen kom senare i år än förra året.
Jag tycker att det har varit bra sedan vi kom tillbaka efter sommaren men förra veckan kom dippen när det mesta var skit.
Jag drömde på natten att Douglas blick hade blivit så gammal och hela han var så grå. Det kändes också som om vädret gick från sommar till höst över natten och det var riktigt ruskigt ute. 
Luften här har varit väldigt ohälsosam ett längre tag och det gör att jag blir trött så det är inte så konstigt att man mår skit när allt kommer samtidigt.
Nu känns det lite bättre igen.

Det var en stressig vecka med mycket som skulle bli gjort. Behövde fixa och greja till Jonas födelsedag, plugga och träna och lite därimellan......Men det gick!
På fredagen fyllde Jonas år och jag och barnen sjöng för honom på morgonen. Jag hade gjort en stor tårta som han tog med sig till jobbet för att bjuda på. Det var mycket uppskattat! Och kineserna skäms inte för att ta stora bitar....
Jag och barnen fikade när de kom från skolan. 
På kvällen var det dags för halloween på skolan. Det var trevligt. Sen blev det middag på Bellini. 

På lördagen var det Las Vegas kväll. Det var välgörenhetsorganisationerna som anordnade en trevlig kväll med poker, blackjack, roulette m.m. 
Det var väldigt trevligt och lilla jag fick pris för bästa klädsel! Jo, jag tackar jag! Det var den gröna av klänningarna som jag sydde upp i Shanghai så det var roligt. Var nämligen i valet och kvalet om jag skulle ha den men när ska jag annars ha den?! I Sverige kommer man knappast på tillställningar med balklänningar...

På söndagen gick barnen Trick or Treat här i området. Jonas följde med de under tiden som jag lagade Jonas något försenade födelsedagsmiddag.

Förrätt: Parmaskinka, päron (melonen var slut på affären) och vitlöksbröd.
Huvudrätt: Parmainlindad oxfilé med potatisgratäng, beasås och svampröra. 
Efterrätt: Chokladfondant m hallon och grädde.

Det var uppskattat av både Jonas och Hugo. Gustav ville hellre ha korv och pommes så det åt han :)).

Nu är jag gräsänka några dagar då Jonas är på mässa i Shanghai. Det blir nog fullt upp här hemma ändå.
Motionsbloggen!

Gustav tyckte jag såg ut som en prinsessa...;)

Skräckinjagande?!;)


Ni får ha det så gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar