söndag 16 februari 2014

Regn och grått

Hej på er!
Nu har vi landat i vardagen igen. Barnen har gått i skolan i en vecka och jag har slappat hela veckan. Riktigt skönt faktiskt! Den nya kursen som jag går lägger ut nya ämnen varje vecka som man ska plugga in och svara på frågor till. Veckan som var fanns det inget ämne utlagt och det kanske beror på sportlov i Sverige, vad vet jag? I alla fall så kändes det riktigt gött att bara strosa omkring och planera olika kommande saker.

Hugo fyller hela 8 år på lördag! Vart har tiden tagit vägen, liksom?! Till min stora glädje så ville han ha sitt kalas i ett litet bageri i närheten. Hon som driver det heter Brenda och håller kalas för en peng. 
Så Hugo fick bjuda in några kompisar för att baka där och fika i två timmar. 

Några dagar senare fyller jag år. The big 40! Bara en siffra säger en del och vissa menar att det är nu som livet börjar på riktigt! Jag kan ju verkligen inte påstå att jag har det så väldigt dåligt precis;)...
Jag har allt som jag kan önska. Men det klart en mer vältränad kropp hade ju varit trevligt.... Det kan jag ju i och för sig göra nåt åt och det håller jag ju på att jobba på. 

I alla fall så blir det fest nästa lördag. En 70-tals fest. Det är lite pyssel att planera, speciellt här i Kina. Vet inte riktigt var jag får tag på allt....men, men...det löser sig nog. 
Ett härligt gäng blir vi i alla fall. Önskar att mina vänner och släktingar i Sverige också kunde komma men det blir nog en fest i sommar också;).

Förra söndagen åkte vi på en utställning. En 3 D utställning som vi förmodligen helt hade missat om inte Camilla frågade om vi skulle följa med. Det var en riktigt rolig utställning som t o m barnen uppskattade!

Som jag skrev så softade jag mest hela veckan och i fredags var föräldrarna inbjudna till skolan av lite olika anledningar. 
Först besökte jag Hugos klass som hade skrivit och ritat berättelser som de ville läsa upp för föräldrarna. Alla var så duktiga! Som förälder fick man gå runt och lyssna på alla barnens berättelser. De hade gjort på lite olika sätt. Några hade använt datorer och spelat in, några hade använt Ipadar och några hade gjort häften. Jag kommer sakna denna inblicken i skolan! 

På eftermiddagen gick jag till Gustavs klass som hade party. De firade att det var 100 dagar sedan de började skolan i höstas. Klassmammorna hade gjort ett kanonjobb att fixa aktiviteter och fika! 

Ha en trevlig vecka! Nedan följer bilder från utställningen. Lyckas inte hitta bilderna på när Hugo läser eller Gustavs 100 dagars kalas men det kommer kanske i veckan!

Motionsblogg



































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar