lördag 7 april 2012

Påskafton

Halloj! Nu har vi precis avnjutit en härlig middag bestående av klyftpotatis, kött och beasås. Mycket gott! Det tar ett tag innan man hittar allt man söker här i Nanjing. Men med hjälp av andra svenskar här så blir det lättare och lättare. Just nu har vi två affärer och ett tyskt bageri som vi brukar handla i. En liten importaffär ( där jag hittade beasås idag) och en stor Kinesisk stormarknad, ungefär som Ica Maxi. Nu har man lärt på vilka hyllor det mesta som man behöver finns. Idag gjorde jag och Hugo misstaget att handla. Det var hur mycket kineser överallt och man blir liksom stoppad i gångarna för de ska gå fram till Hugo och ta på honom. Lite obehagligt emellanåt samtidigt som man får ha lite överseende. Hugo bryr sig inte lika mycket som Gustav. Idag har äntligen våra gardiner kommit! Förutom att de är väldigt fina så hoppas jag att dem fyller sin funktion i morgonbitti och att vi kan sova lite längre än till klockan halv 6.... Vi ska åka till en H& M butik imorgon och köpa lite kläder främst till pojkarna men även till mig och Jonas. På nåt sätt har våra sommarkläder försvunnit.....Nånstans i flytten ( förrådet, Brodalen eller i pallen som kommer till oss nästa vecka). Här är det ju verkligen sommarvärme så det behövs... Idag är det påskafton och det känns.....Både jag och Jonas längtar hem till Sverige. Även fast vi har det väldigt bra här så är inte våra nära och kära här. På nåt sätt måste man nog skapa sina egna traditioner med det som finns.... Vi fick ett paket från Sverige i veckan och det gjorde jättemycket! Barnen fick ägg att måla och påskägg med godis. Bara att ha dem gula servetterna på bordet idag gjorde att det blev lite påsk. Ha en trevlig påsk alla! Kram från oss..... ( kan inte ändra typsnitt eller infoga bild när jag skriver på IPaden så håll till godo ändå)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar