söndag 16 september 2012

Veckorna går så fort!

Hej!

Jag har total skrivtorka! 

Veckan har innehållit:

* En förmiddag om hur och vad dem yngre årskurserna lär sig. Som jag förstod det så jobbar dem i perioder. T ex nu jobbar dem med hur folk bor och jobbar. Dem får besöka ställen där folk jobbar, dem bygger upp miniatyrmodeller av glasspinnar, ja...summan är att dem jobbar några veckor med samma tema i alla ämnen så dem får en helhetsbild. Mycket bra tycker jag!

* Skräddaren kommer hem till oss och syr upp kläder. I måndags kom han tillbaka med lite klänningar till mig, skjortor och kostym till Jonas och skjortor till barnen. Han är väldigt duktig!

* I fredagskväll hade vi trevliga vänner hemma på tacos. 

* Fredag, lördag och söndag var det underbart väder! 
Klarblå himmel, 25 grader varmt och strålande sol. Trodde emellanåt att man var i Sverige....

* Gustav var på gympan i lördags. Hade han inte tyckt att det var så roligt som han nu tycker hade jag inte gått dit. Det är såååå oorganiserat! Tacka vet jag barngympan på söndagar i Mosås! Här är det tänkt att en förälder är supervising, alltså hjälper läraren att hålla koll och se till så att barnen gör det dem ska. OCH vi har fått schema på när man är supervising parent MEN dem lyser med sin frånvaro...Som tur är  finns det ju alltid några föräldrar som ändå finns till hands...

* Idag söndag var Jonas med och spelade fotboll. Det är några pappor som träffas på onsdagkvällar och tränar och så ibland spelar dem match. Idag spelade dem mot lärarlaget men tyvärr förlorade dem :(.

* Efter fotbollsmatchen åkte vi ner till ett ställe som heter Confucius Temple, Fuzi Miao. Det är ett tempel med massor av trevliga små affärer och trånga gränder. Hit kommer vi åka många gånger.

Tror bilderna talar sitt egna språk....



Vi hörs nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar