söndag 11 november 2012

Ont, det gör...

ont men det går....

En slagdänga som Lena Ph sjöng 2004 och som jag hade väldans kul med på min möhippa och bröllopet. Varför jag skriver om den nu är därför att när jag nu har all denna tiden ( när jag inte jobbar) så har jag tid att tänka.....
Inte helt bra om man är jag.
Vissa saker är det ju bra att komma underfund med, t ex att jag gärna vill vidareutbilda mig till specialpedagog eller att jag har tid att umgås med mina barn mer och vi gör mer roliga saker med familjen på helgerna. 
MEN det jag grubblar på (och som min familj har fått spader på) är att jag inte helt trivs med mig själv. Vet inte om det har att göra med att jag inte har nåt jobb att gå till. 
Att få vara nån annan än bara mamma. Det är lite känslan när jag var mammaledig men ändå inte. 
Jag tränar i princip VARJE dag. Powerwalk 2 timmar eller crosstrainer 45 minuter. Äter inget godis eller annat onyttig mån-tors. MEN det märks banne mig inte ett dyft! Känner mig bara pluffsig. 

Sen saknar jag Douglas otroligt mycket. 

Vilket gör att det inte går en dag utan att jag tänker på hur jag skulle kunna få hit honom. Men i samma andetag så vet jag ju också att det inte går. Han är för gammal och jag vill ju inte att han ska få sitta i ett lastutrymme så många timmar. Dessutom åker vi ju hem varje sommar och det vill jag inte utsätta honom för. Antingen om han skulle vara kvar här med hundvakt eller låta honom flyga med....
Och skaffa en annan hund här skulle ju innebära att det blir samma problem när vi ska flytta till Sverige. Nä...Moment 22.

Förutom detta då så har vi det jättebra och får vara med om mycket. 
I måndags följde jag med Malin till John & Caroline, en möbelaffär som säljer fakeantika kinesiska möbler. Mycket fint fanns där!
Sen drog vi till BUBUBU, tygmarknaden. OJ så mycket tyger vi köpte! Det ska bli jeans och manschester kjol/byxor...;)). 
Fisk är det klent med här. Lax finns och sen hittade jag fiskpinnar! Barnen älskade det! 
I Sverige brukade jag göra egna så det var en helt ny upptäckt för dem. 



Härliga fiskpinnar!
På onsdagen var det det månatliga släktkalaset, Svenskfika. Som vanligt mycket trevligt!

Torsdagen var mestadels ledig för barnen. Det var tre- way conference. Ungefär som ett utvecklingssamtal. Hugo skulle främst träna på att berätta vad som är fel istället för att gråta. Annars tyckte fröken att han hade tagit för sig mer nu och vågade prata, vilket han hade svårt för i augusti. 
Här mixar dem klasserna varje läsår så det är nya klasskonstellationer varje år. 

Gustav är en liten pajas som kommer undan med det mesta tror jag ;)). Hans fröken sa att han pratar inte alls så mycket svenska i klassen nu som i början alltså han pratar mer engelska. 
I hans klass fokuseras det mycket på att kunna leka shysst och hur man håller pennan, och att han ska kunna räkna till 10 på engelska. 
Pappa Jonas jobbade hemifrån så efter samtalen åkte vi och storhandlade på Metro. 

Ayi lagade dumplings till oss och Hugo hjälpte till. Veckan innan hade han fått lära sig det i skolan så jag tror Ayi blev imponerad av honom. Däremot var det väl bara jag som tyckte att det smakade bra...
Hugo är dumplingexpert.

På fredagen kändes det skumt i kroppen. Det var bäst när jag låg ner så jag tog en dag hemma i soffan. Jag hann läsa ut en bok och skriva litteraturdiskussion. Det blev en helt ok fredag. 
På kvällen hade vi pizzamys hemma hos goda vänner.


Lördagen är som vanligt gympa och simning för pojkarna. Dessutom passade jag på att köra lite crosstrainer på gymmet under tiden som Gustav gympade. En skön lördag.

GRATTIS på FARS DAG pappa Sven-Åke i Laholm! Önskar jag kunde vara med på kalkonmiddagen. Å andra sidan hade vi förmodligen varit i Örebro och inte varit med i allafall. 
Vi får ta igen det i sommar!


Mina barn har ju också en pappa ;) och han fick ägg och bacon till frukost. Barnen hade ritat teckningar och jag hade köpt en tröja till honom från barnen.

Ägg och bacon. Nä..vi har inte Kaviar i det där...Det gillar barnen på mackor.

Utanför Nanjing finns ett ställe som heter ApMan Cave. 
Det är alltså grottor som man har hittat vid utgrävningar. Man tror att det levde människor där för många, många år sedan. Ett väldigt häftigt ställe!



Rolig lekplats precis utanför grottorna.







Det är väl ungefär så här jag känner mig i mitt grubbleri! Den bjuder jag på, Tjingeling!

Ses nästa vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar