måndag 26 november 2012

Idag var det frost....

För ungefär en vecka sen skrev jag om vårvädret som då fanns här. Nu börjar kylan göra intåg...
Tror i och för sig inte det är så kallt gradmässigt men denna kylan letar sig in i märgen. Brrr!
Det är svårt att försöka övertyga barnen att det är mössa och tjock jacka som gäller nu. 

Nåja, iallafall! Här är det fullt upp! Konstigt tycker säkert alla ni som har ett späckat schema med jobb, hämtningar, lämningar, tvätt, städ, handling m.m. m.m. 

Även fast jag inte behöver göra allt det där så pluggar jag ju och vill gärna hämta Gustav när han slutar skolan vid kvart i ett. Plus att jag ibland vill hänga med mina goa vänner på lite skoj....
Förra veckan skulle min uppsatsplan vara klar och jag skulle ha läst all litteratur och skrivit reflektioner på det. 
Jag fick ihop allt men har fortfarande två böcker kvar att läsa.....

Onsdagen bjöd på aerobic och en välgörenhetsbazaar. Det fanns mycket fint att köpa och jag hittade en söt liten väska till min aftonklänning som jag ska ha på lördag (mer om det nästa vecka). 

På torsdagen åkte jag och 8 andra svenskor iväg på en liten trip till Shanghai. Snabbtåget tar 1 1/2 timme. Väldigt smidigt! När vi hade checkat in på hotellet åkte vi till en maffig klädaffär, Forever 21. Tror det var minst 4 våningar med bara kläder! Hittade lite glittrigt och en del vardagskläder. 
Lunchen blev inte förrän 15-tiden på Element fresch. Gott! En drink och ett glas vin slank ner också. 
Därefter åkte vi till Copymarket. Det är också några våningar högt och massor med grejor. Där blev det också några inköp som jag är nöjd med. 
Som ni förstår så blev klockan ganska mycket och vi hade bokat bord på en fransk restaurang kl 20.00. En snabbvisit på hotellet och sen ut i REGNET! Regn= nästintill omöjligt att få tag på taxi....

Så småningom kom vi iväg. Det var en helt ok restaurang. Kändes inte att man var i Shanghai. 
När vi sen bestämde oss för att åka vidare så var det lika svårt med taxi. Tur att vi har en gasäll i sällskapet! När vi nästan hade gett upp ser vi dem långa benen ta sikte på en taxi lååååångt bort men hon springer som Forest Gump och haffar taxin som efter många om och men tar oss till The M1NT. Heja Christel!

Det är alltså en nattklubb som inte vem som helst får komma in på. En i vårt sällskap känner nån som är medlem och då var det ok.
Häftig lokal, dyra drinkar, bra musik. 
Vi kom dit ganska sent och mitt huvud började känna av den långa dagen men alldeles för lite vatten...
Jag, Malin och Monika åkte därifrån vid ett. Sen var det bara att låta sömnen komma.....
Vi mådde nog bättre än dem som kom hem vid halv 5...:))
Upp och åt frukost vid 9 och klockan 10.30 var vi tillbaka på copymarket igen. Vi tog det ganska lungt. Köpte det sista.
Tåget gick hem igen vid 16.00  och vid 18.00-tiden klev jag in i hemmet i Nanjing igen. Sen blev det pizza med familjen Isudde på kvällen...Mums!

Lördagen var min lyckodag! Jag fick åka ensam till Ikea och köpa julgrejor! Jag kände innan att jag borde åkt på en veckodag istället för det brukar ju vara sjukt mycket folk på helgerna.
MEN plötsligt händer det! Inte alls mycket trafik och väldigt minimalt med folk på Ikea. Nu tror jag att vi har alla julprylar! Till helgen ska allt upp.

Söndagen blev slappedag och pluggdag.....
Inte alls några bilder denna veckan men å andra sidan blir det desto fler på söndag när det skas på galamiddag, bakas pepparkakor och julpyntas!
Kram på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar