söndag 19 maj 2013

Så svårt....

att leva annorlunda utan att veta vad man behöver förändra.....

Jag tycker att mitt liv är underbart! Jag har en underbar man och två helt underbara barn. Jag har fått möjlighet att få två sabbatsår där jag inte behöver lyfta ett finger om jag inte vill. Jag kan i princip göra det jag vill. Jag har det mycket bra!

MEN proverna som har tagits i veckan visar på att jag är stressad och/eller har ångest...Eftersom proverna är helt perfekta så måste mina dubbelslag bero på stress och/eller ångest.....

Livet här i Kina är inte så lätt det kan jag hålla med om. Det är mycket som är frustrerande...Som att internet lägger av titt som tätt...Gärna när man ska titta på något program från Sverige via dator eller Ipad.
Som att hantverkare aldrig kommer när de ska. Som att de lagar allting provisoriskt och gärna den billigaste lösningen (som då också inte är den bästa...)..
Som att det tar några veckor för hantverkarna att felsöka innan de kommer till skott...(Även när jag pekar på det som inte fungerar...)

Som sagt mycket är frustrerande och det är jobbigt FÖRSTA tiden när man inte är van vid detta....
Sånt kan fortfarande reta upp mig ibland men jag känner inte mig stressad eller ångestfylld av det....

I alla fall, jag tar doktorns ord på allvar och försöker tänka på hur jag lever och hanterar situationer...

Jag har laddar ner en app till min telefon som heter Mindfulness. Det är meditation och jag tar mig en kvart om dagen... Märker ingen direkt skillnad ännu men snart kanske...;))

Jag laddade hem en bok av Mia Törnblom (som jag tycker är en underbar föreläsare och har en livsinställning som jag gillar). Hon har skrivit en hel del böcker men den jag tänkte börja med heter Mera självkänsla!...Kan väl aldrig vara fel att skaffa sig mera självkänsla..?

Jag vill gärna inte dra ner på träningen men jag tar det lugnare just nu. Min kropp mår så otroligt bra av träning så då kan det väl inte vara fel?...

Jag får väl utvärdera mig själv om några veckor......

Denna veckan har jag som sagt varit mycket på SoS och kinesiska sjukhuset...
På måndagen fick jag tid för nya provtagningar och ultraljud. Olika typer av prov kan de ta på Sos kliniken men ska man röntga eller göra ultraljud så får man åka till ett kinesiskt sjukhus.

Jag är lika lycklig varje gånger jag besöker det kinesiska sjukhuset att jag inte behöver gå här permanent. Svensk sjukvård är outstanding!!! Vad ni än gör klaga inte på sjukvården i Sverige....

Ultraljudet på hjärtat var först ut. Det såg bra ut.
Det var tänkt att jag även skulle ta njurarna på samma gång men sjukhuset hade tydligen ändrat rutinerna från att inte behöva vara fastande till att vara fastande...så det blev till att åka ner på tisdagen igen...

Även njurarna såg bra ut. Jag fick också mitt 24-timmars ekg påsatt...Inte så värst smidigt direkt..
Skulle undvika att bli svettig (då kunde elektroderna ramla av) Lätt i 30 graders värme...Det blev till att sitta inne i ac-n...

Onsdag morgon åkte jag tillbaka och tog bort ekg. .Nästan direkt efter åkte jag till Basaaren som Nanjing International club anordnade. Mycket trevligt med mycket ryschpysch att köpa...Roligt att en av de nya  svenskorna i Nanjing är en hejjare på smycken! Mycket fint...Här hittar du hemsidan.

I sommar är det många svenskar som flyttar hem till Sverige och därför var vi på avfirning på Teppanyakirestaurangen på torsdagen. Trevligt och mycket sång blev det!

Fredagen var lugn. Efter massagen vid lunchen började jag känna mig öm i hela kroppen. Brukar inte känna av massagen men nu kände jag mig sjuk...Hela lördagen låg jag nästan på soffan och mådde som influensa men utan feber...Jonas drog ut med kompisar så jag kunde bestämma hej vilt vad jag ville kolla på Tv-n....Brist på program så blev det Djurakuten på Ipaden...
Å  vad jag saknar min vovve Douglas...Inte långt kvar nu...

På söndagen var det något bättre och planen var att åka på picknic med Gustavs klass. Det var på skolan och det var väldigt trevligt. På eftermiddagen åkte vi ner till tygmarknaden för att hämta lite saker som vi beställt...

Nu ska jag försöka få över bilder till bloggen...det är inte så lätt med min nya dator..grrrrrr!
Ha en bra vecka!
(bilderna går inte att föra över...vet inte vad felet är...Ska testa på andra datorn i veckan...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar