söndag 12 maj 2013

Tiden är en dåre med Banjo...

Tiden är en galning som går lös. Håll hårt i dina drömmar. Håll hårt i vingar. Håll hårt i dina dagar....

Sitter just nu ute under parasollet (ca 25 grader varmt och sol) , dricker kaffe och lyssnar på Gyllene Tiders nya skiva...Underbart!

Gyllene Tider betyder mycket för mig. Det är så jag växte upp. 2 mil från Halmstad...Har väl alltid haft någon slags hatkärlek till Halmstad och Tylösand. Tyckte alltid att Laholm och Mellbystrand var bättre men Gyllene Tider är liksom det för mig också...

Blundar jag här i Kina när jag lyssnar på skivan så kan jag lika gärna ligga i en sanddyna i Mellbystrand och höra vågorna och barnskratten på stranden....

Jag har nyss fått erfara att tiden här är knapp och vi har bara ett liv...Många får uppvaknandet för sent och /eller mycket allvarligare än mig....
Min kropp är inte i balans och jag vet inte vad jag ska göra för att få den i balans igen...

Det började för ett par, tre månader sedan med att hjärtat slog dubbelslag...Inte så ofta kanske en gång i veckan...sen blev det tre gånger i veckan för att bli 4-5 gånger om dagen....
Som man gör nuförtiden så googlade jag och fann att det är vanligt och att alla människor har detta. En del känner av det mer än andra. Men det är bra att kolla upp.

Jag åkte ner till vår vårdcentral på valborgsmässoafton. Doktorn tog Ekg och blodprov. Hon sa även det som jag fått fram när jag googlade. Ingen fara! Gå hem och bry dig inte. Hon sa även att Ekg:et såg bra ut men mitt Qtc blablabla...var högt. Det kunde vara så att jag alltid har haft det eller så var det så att kaliumvärdet var högt..Men som sagt - Ingen fara, gå hem så hör jag av mig när jag har fått provresultatet....

På fredagen ringde hon upp mig och sa att kaliumvärdet var mycket högt och jag borde komma ner samma dag så de fick ta om proverna och ta nya eftersom det kunde vara njurarna som inte fungerade som de skulle. Dessutom kan man få hjärtstopp om kaliumvärdet är för högt. Snacka om alla tankarna som for runt!
Som tur var hade kaliumvärdet sjunkit till nästan normal nivå och qtc blablabla var också nästan helt normalt...Men hur mådde njurarna? Snabbproverna som hon tog såg bra ut så njurarna mådde bra...

Jag pustade ut....Men jag kände och känner att min kropp inte mår ok...

På tisdagen åkte jag ner igen för att ta några fler prover. Då såg Ekg helt ok ut, kaliumhalten var normal så nu ska jag vara friskt. Men varför känner jag mig då inte frisk?
Och VARFÖR var kaliumhalten så hög?
Idag söndag vaknade jag med världens energi och kände mig frisk. Helt underbart! Åt varje tugga av frukosten o njöt av att aptiten var tillbaka, fick lyckorus när jag öppnade altandörren och kände värmen....
Vi åkte ner på stan och åt på Blue Frog och hepp! Då hoppade hjärtat igen och jag kände mig illamående...

Imorgon ska jag boka ny tid på SOS för nya prover för nåt fel är det.

Veckan som gått har jag som ni förstår tagit det lugnt.
I fredags var det idrottsdag på skolan för Hugo och Gustavs årskurser. Detta året hade de skippat att de fick första, andra eller tredjeplats placeringar. Kändes lite mer svenskt ;))

Och när jag avslutade här ungefär vid 17.30 för att äta kvällsmat kändes det som om hjärtat skulle hoppa ur min kropp. Har inte känt det så tydligt som idag.
Jag la mig ner i soffan men det blev värre och värre....Jonas ringde akutnumret och jag åkte ner till Sos...
Fick träffa en annan doktor än min vanliga. Denna doktorn hade haft samma "grej" som jag sedan han var 20 år...OM det inte finns bakomliggande orsaker som man kan göra något åt så får man bara lära sig att leva med det.

Han tog Ekg. Det var inte normalt och han lyckades fånga ett dubbelslag. Dessutom kände han fyra stycken när han tog pulsen på mig under en minut.
Qtc blablabla låg högt igen....
Eftersom det inte är farligt så skickade han hem mig men imorgon ska jag tillbaka för prover, ultraljud på hjärta och njurar.
På tisdag ska de koppla på ett 24-timmars Ekg.

Efter det hoppas jag att jag kan säga vad som är fel eller att jag är fullt frisk och ska lära mig leva med detta.....

I lördags var det spring fun day på skolan. Ett enda stort vattenkrig! Många olika aktiviteter för alla barn på skolan. Mycket roligt!


Kram på er!

Tv-n har lagt av och internet är som en jojo idag så inga bilder :((


Tiden är en dåre med banjo.
Jag vet varför hon kom hit. En snabbvisit med dynamit....
Hon vill ta mig bort från allt jag har.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar