lördag 25 maj 2013

Status? Allt bra! Mors Dag

Japp..Allt är bra!

Men det är en omställning att stanna upp och tänka till emellanåt. Det är otroligt rogivande att ANDAS en kvart om dagen. Att KÄNNA vara andetag och följa med luften ut i kroppen.. Flummigt?! Jag vet! Men jättebra och jag märker att jag blir mer avspänd och kan hantera energitjuvarna...

I måndags åkte Jonas och Hugo till doktorn i Shanghai igen för återbesök. Som tur var hade behandlingen gett resultat! Vätskan var helt borta på höger öra och det var lite kvar på vänster. Men med superbraiga Sverigeuppfinningen OTOVENT (blåsa upp en ballong med näsan...) så kommer även den vätskan försvinna till sommaren..;))

På tisdagen tog jag en fika på skolan efter lämning på morgonen och sen gick jag ner till omklädningsrummet för att hjälpa till med ombyte för Gustavs klass innan simning.
Jag är så glad att han har simning en gång i veckan. Några 3-4 åringar kan redan simma! Är inte det fantastiskt? Och även om några inte har motoriken ännu så får de i alla fall vattenvanan.

På onsdagen tränade jag lite lätt och sedan var det svenskfika. Alltid lika trevligt!

På torsdagen gjorde jag inget särskilt. Tränade och pluggade...Grattis min storebror Magnus Johnson på 47-års dagen!

Fredagen blev det ingen träning utan plugg istället. Det är varmt här nu, i snitt 30 grader och väldigt hög fuktighet.
Gustavs klass skulle ha med badkläder eftersom de badar ute på skolgården i sprinklern...Uppskattat av alla barnen och som mamma var det bara att gå igenom med kläder och allt....;)) Tur att jag hann torka innan fredagslunchen med vännerna...

Kvällen bjöd på date! Jag hade bokat barnvakt så att jag och Jonas kunde gå ut och äta. Tyvärr är det för sällan vi går ut och äter bara vi två. Riktigt mysigt och gott blev det!

På lördagen var vi tvungna att åka ner till skräddaren eftersom mina linnen hade han sytt lite fel....Sen åkte vi till Metro och handlade.
När vi kom hem blev det slappa eftersom vi var bjudna på inflyttningsfest hos våra grannar. Det var mycket trevligt! God mat och dryck och tiden bara flög iväg! Hux flux så var klockan 1 och vi ramlade hem praktiskt taget...;))

Ja, och nu sitter jag i soffan och skriver. Mina kära gör chokladbollar till sin mamma på Mors Dag..
(tur att min ordningssamma man håller koll i köket....)

Jo, just det....under vår slappetid i lördags tyckte Hugo att det var dags att klippa sig själv lite....
Det resulterade i att Jonas tog med honom till frisören och rakade av håret....

Ha nu en härlig vecka!

Jo, han förstod inte vad vi menade när vi sa att det inte blev riktigt bra...
 
Det blev fint men ovant....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar