söndag 5 maj 2013

Sköna Maj välkommen!

Nu har verkligen sommaren kommit!
Tror vi kommer kunna njuta ända tills vi åker till Sverige innan det blir för varmt här.
Vi har haft en härlig vecka förutom besök på SoS kliniken som jag kunde varit utan men, men förhoppningsvis mår jag bättre snart.

Vi har mest varit hemma och njutit av frukost, lunch, fika och grilla i trädgården. Valborgsmässoafton tillbringade vi först i skolan med bad och senare med god grillad mat hemma hos en svensk familj.
På onsdagen var det nationaldagen och vi tog det lugnt och på kvällen grillade vi hos en annan svensk familj..;))

På torsdagen åkte Jonas till jobbet och vi tog en lugn förmiddag hemma. På eftermiddagen gick vi till skolan och lekte med andra barn och vuxna en stund.
På kvällen fick vi besök av en gullig, ullig hund som heter Homer. Han skulle stanna hos oss under helgen. Lite orolig var jag allt. Själv tvekar jag absolut inte och vill till varje pris ha en hund vid min sida alltid! MEN Gustav är verkligen inte en hundmänniska! Vet inte hur han har kunnat bli så anti.
Han är väl inte så förtjust i Douglas hemma heller men när vi passade en hund senast här mådde han verkligen dåligt. Han skrek så fort hunden tittade på honom så jag var lite orolig faktiskt med Homer.
Det har verkligen gått över förväntan och Gustav lekte till och med med Homer;)). Hugo var i himmelriket! Äntligen en hund som han kunde hålla i kopplet!

Fredagen började bra men vid lunch fick jag ringa hem Jonas så jag kunde åka ner till SoS en andra gång denna veckan.

En lugn och skön helg har det varit och nu har Homer åkt tillbaka så nu saknar jag Douglas ännu mer....
Mycket sällan vi har så här bra luft!

Det är numera 20 grader varmt vid frukost....

Detta är Homer!

Lyckligaste killen i gula skor!

 
Ses om en vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar