söndag 3 november 2013

Livet rullar på...

Känslan av att vara bortglömd.

Man är liksom inte med på samma villkor längre. (och hur ska man kunna det när alla vet att man inte kan följa med ut på krogen eller ut på lunch m.m?)
Vet inte hur det var förr när internet och Facebook inte fanns. Men då visste man inte riktigt heller vad som hände.
Nu är man relativt uppdaterad vad som sker "där hemma" och det gör ont. Man vet vad vännerna och släkten pysslar med men man är inte delaktig. Det gör ont. Även om man inte skulle vara med på Facebook eller läsa Aftonbladet på nätet så skulle man ju ändå veta att det fanns....

Jag vet inte men jag har nog fått en insikt som jag tar med mig när jag flyttar tillbaka till Sverige.
Nog om detta;)

På måndagen åkte Jonas till Shanghai på jobb. Alltid lika trist när han åker iväg men det är väl en bra sak att man saknar någon? Såg honom igen sent på torsdag kväll...

Barnen och jag myste på måndagen. Hugo har ju en halvtimmes läxor varje dag så det är lite att pyssla med.
På tisdagen följde Gustav med Philip hem på kalas. Mycket uppskattat! Och Hugo tog med sin bästa kompis Adam hem och när jag skulle gå och hämta Gustav följde Hugo med Adam hem för lite mer lek.

På onsdagen skulle jag gå upp ur sängen som vanligt när det knäckte till i svanken. Trodde jag skulle svimma så ont det gjorde. Men pojkarna kom iväg till skolan, fråga mig inte hur men det gick. Jag tog en stilla promenad hem och bäddade ner mig i sängen och där stannade jag. Istället för den alltid så trevliga svenskfikan så fick jag ligga i sängen.... På eftermiddag hämtade jag barnen full med medicin i kroppen. Gustav skulle ha med sig en kompis hem så jag hade redan planerat att chauffören skulle hämta oss vid skolan. Hugo följde med Adam hem.

Torsdagen och fredagen var även de sängliggande....

På lördagen var vi bjudna på en riktig oktoberfest här i Nanjing. Trist att min rygg inte klarade av nån fest och dessutom blev Gustav sjuk under natten till lördag. Så det blev en lugn hemmakväll istället.


Min fina Hydroscandtårta som Jonas fick med sig till jobbet när han fyllde år...

Hugo fick ett diplom i fredags i skolan. Han är en THINKER.


motionsblogg

Kram på er!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar