söndag 29 december 2013

2013

Tänkte summera året som gått.....

Januari 2013 började med att Jonas föräldrar och lillebror var här och besökte oss. Vi var i Shanghai över nyår.
Intressant att jag har ungefär samma funderingar om kineser som jag hade för ett år sedan....Man accepterar att de är som de är men om och om igen så blir man irriterad på att de är just som de är...

De kan inte köa. De slänger fram sakerna på bandet på affären även om jag har lagt upp mina saker....

Och de flyttar sig inte om de går i vägen där jag ska cykla...jag plingar och plingar men de flyttar sig inte....
ja, ja....En värdslig sak!

Februari 2013

Superhärligt började februari! Närmare bestämt i Thailand. Kamala beach, Phuket....
Och vet ni vad? Dit åker vi i slutet av januari igen!!! Ska bli härliga två veckor:)))



Mars 2013


Känns som om våren började lite smått i mars. Vi firade Internationella dagen, påsk....

April 2013
Ja, det skulle också kunna vara nu jag som jag skrev det där för ett år sedan.
Då var det ny fågelinfluensa och luften som var problem....
Nu är det luften som känns oroväckande.


Maj 2013

usch ja....det var ingen rolig månad. Luften var ok men jag mådde inte så bra. Hade otroliga dubbelslag och det kändes verkligen obehagligt!
De finns där fortfarande men inte alls lika obehagliga som då.

Juni 2013
Underbara Juni! Undrar hur jag kommer känna nästa Juni? Lämnar bubblan i Kina? Men jag kommer njuta av varje andetag!  Dessutom kommer vi hem till ett nytt hus som behöver vår kärlek. Min underbara Douglas.....

Juli/ Augusti 2013

Min älskling....


Mina underbara nyfunna Nanjingvänner!


Legoland



Mammas present. En middag på Petersons ute på Käringön...

Bilderna från sommaren är oslagbara! Fint väder och glada miner! Hoppas på en minst lika fin sommar.....

September 2013


Underbart väder! Jag kommer sakna den tropiska värmen här......
I slutet av september kom mamma och pappa på sitt andra besök här. Det är mysigt när vi får besök.....

Oktober 2013
När mamma och pappa åkt hem kom deppigheten....Jag började längta hem och det är fortfarande jobbigt ibland. Nu vet jag att luftkvaliteten går upp och ner och inomhus har vi luftrenare så den biten fungerar. Det är min saknad till Douglas. Återigen så vet jag att han har det jättebra men jag saknar honom.....

November 2013
Känns inte som om November var en så härlig månad;))...Väldigt deppiga inlägg...Men å andra sidan så var det ju så det var!

December 2013
Månaden och året är strax slut och jag tycker det har varit en helt ok månad! Vi har fått mysa in oss i julen och med luftrenare har det varit en fröjd att sitta inne och sippa glögg och andas:)!

Imorgon åker vi till Shanghai. Vi och en annan svensk familj ska fira in det nya året tillsammans.

Ni får ha det så gott och GOTT NYTT ÅR ....where ever you are.....

Ingen höjdarläsning på motionsbloggen men kanske mänskligt? Motionsblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar