söndag 1 december 2013

Den goda viljan.....

Jag vill men har inte tid just nu....Det är min standardfras numera....

Det är så mycket roligt som händer här just nu men det funkar inte att vara med på allt när man är en pluggande singelmorsa.
Jonas har varit i Sverige sedan i onsdags och det tär på kropp och själ. Mina underbara pojkar har ju max med energi, som två duracellkaniner från kl. 5-19. En befrielse att de går i skolan imorgon igen;)...

Nu har jag sjunkit ner i soffan, tänt ljus och dricker lite glögg....Barnen sover:)

Jag har annars koncentrerat mig på att bli frisk så att jag inte skulle vara sängliggande när Jonas skulle åka iväg. Det lyckades och jag kände mig både stark och frisk på onsdagen.

På torsdagen åkte jag iväg med barnen till skolan och tog en uppfriskande promenad. Luften var nämligen riktigt ,riktigt bra och då får man passa på. Sen var det plugga som gällde.
Jag gjorde likadant i fredags och tog även en cykeltur bort till ett köpcentrum och åt lunch. Den sociala tarmen behöver sitt också.

Vi hade vanligt fredagsmys och lördagen började med att Hugo fixade frukost. Därefter började vi plocka fram julpyntet. Även julgranen står i sin fulla prakt redan nu. Skulle nog aldrig inträffa i Sverige men här är det annorlunda. Man (jag) behöver känslan så himla mycket eftersom ingenting här i Kina påminner om nåt där hemma. De firar ju inte jul. Det finns mycket julpynt på Ikea och de västerländska affärerna men det är väl allt. Det är inte upplyst ute eller någon myskänsla alls.

Något som barnen såg fram emot var att jag hade lovat de att vi skulle sova på madrasser i vardagsrummet på natten. Jag hann ångra mig mååååånga gånger innan de till slut somnade. Det skulle hoppas och stojas och ätas godis och popcorn där vi skulle sova....Men det var ganska mysigt att ha de intill sig. Ingen av de har varit barn som kommit till oss på nätterna så jag har inte upplevt det som många andra pratar om.
Gustav började viska med gosedjuren vid 5-tiden och Hugo vaknade halv 6. Sen var det fullt ös. Inte ligga och mysa och titta på tv inte....Hoppa, hoppa och stoja...
Det var bara att fixa frukost och starta dagen!
Vi bakade som vanligt pepparkakor, första advent. Eftersom vi alla var trötta så blev det bara några stycken var.
Annars i helgen har jag lekt med Gustav och vi har slappat i soffan till några nya nerladdade filmer...

Hugo fick dispens idag från sin blogg eftersom han var så trött. Hoppas han har lite inspiration imorgon....
En godingbild på en liten Hugo
 
Från vår sleepover i vardagsrummet
 
Det årliga "förstaadventpepparkaksbaket"
 
Idag höll vi oss inne.....

Min motionsblogg

Vi ses väl här om en vecka?!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar