söndag 8 december 2013

Eländes elände!

Jag tänker...vad ska jag skriva så att inte allt låter så negativt idag? Finns det nåt positivt att skriva? Jag är förbannad, ledsen, stressad, sjuk, sliten, orolig (BigTime!), sorgsen, fundersam, gnällig, sårbar, ömklig, asocial, orkeslös, m.m.m.m....kan nog hålla på ett tag men tror nånstans att du fattar...

Det som man har tagit för givet hela livet har helt plötsligt blivit en bristvara och man kan bara se på...
Tyvärr tror jag INGEN kan förstå...Man måste vara på plats för att riktigt ta in hur ILLA det faktiskt är.
Frågorna är många och svaren....ja, finns det några svar?...
Luften är utom all kontroll...Vi vet inte hur länge det kommer vara så här in i h-vetes dåligt och vi vet inte vad det gör med våra kroppar....Jag vet att jag och många med mig för stunden inte mår alls bra...Men hur bra kommer vi må om 20 år?
Luft kvalitetsmätaren visar skyhöga siffror VARJE dag. På nåt sätt är jag GLAD när den nån gång under dygnet "bara" visar Very unhealthy....Då är det i alla fall inte Hazardous.......
Luftrenare finns inte att få tag på och ansiktsmaskerna börjar nog också ta slut.....

Ja, just det...jag är GLAD också...Att JAG har ett val...Flera miljarder kineser har  INTE det.....

Snälla, värdesätt Sveriges natur och friska luft! Gå ut i snöstormen och ANDAS!!!!!

Veckan som har gått har jag ju varit gräsänka den mesta tiden...Jonas har varit i Sverige och jag och pojkarna har tagit hand om oss själva här. De har varit jätteduktiga!

I måndags gick jag faktiskt till gymmet för att gå lite på löpbandet. Sjukdomar har ju gjort så jag inte har kunnat vara där på ett tag. Det var skönt att få röra på sig MEN bakslaget kom på eftermiddagen....
Fick värk i hela kroppen igen och kände samma symtom som sist....
Så på tisdagen åkte jag ner till SoS igen....Fick en ny tuffare penicillinkur och mer medicin.
När det blir så här så är det väldigt skönt att ha en ayi som kan hämta barnen och de andra dagarna som jag hade Jonas chaufför...så vi slapp gå hem från skolan.
Dagarna flöt ganska bra och på fredagen kom Jonas.
På lördagen var vi på ball. En salsa bal. Jag kommer sakna grejen att få klä upp sig på detta sättet.
Vi hade trevligt.

Så här ser man ut det lilla man är ute..:((

Det är kul att få klä upp sig!
 

 
Gustavs fina pepparkaksfamilj...De stora är pappa Jonas och mamma Maja och de små är jag och Hugo
 
Lägg till bildtext
Give a tree! Detta året frågade Hugo mig om det fanns någonting man kunde göra för de barnen som inte har det så lätt. Under dagen som jag googlade och funderade så fanns det rakt framför näsan på mig. En organisation som hjälper barnhemsbarn i Kina. Man köper ett kort för 100 rmb, dekorerar kortet och tar med det till skolan. Organisationen ser till att barnen som man vill stötta får ett paket och mina barns fina dekorerade kort.....Det översta är Gustavs kreation och det undre är Hugos...
 

 
 
Ha en bra vecka!
 Har inte fått Hugo att skriva på sin blogg ännu...Men min motionsblogg är uppdaterad!

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar