söndag 30 december 2012

Less på....




Min frisyr, min vikt och mitt humör.....

Frisyren kan jag inte göra så mycket åt nu eftersom jag vill att håret ska bli långt. Det är ju skittrist att det bara hänger och flera gånger i månaden kollar jag på olika kortare frisyrer på nätet...Suck!
 I-landsproblem jag vet...

Före jul var jag på god väg mot min trivselvikt men en envis liiiiten förkylning satte stopp för fortsättningen...Nu sitter jag här men några kilo för mycket istället på grund av god mat och ingen motion...
Nästa söndag ska jag väga in mig och ni ska få vara med på min väg neråt...
Känns lite lättare att kämpa när ni kollar...Men också lite läskigt...att veta att ni även följer när det inte går så bra då...Hej å hå!  nanjingmajasbeach2013.blogspot.com

Mitt humör påverkas mycket av hur jag mår inom mig...såklart...som i sin tur påverkas av yttre omständigheter såsom viktuppgång = känner mig inte alls bekväm. 
Känner mig heller inte helt hel utan Douglas. 
Jag hoppas och tror att jag kommer må bättre när jag kommer igång med träningen igen.
 Douglas kommer jag ju alltid att sakna .....Men jag ska leva mer för dagen och ha roligt utan honom när jag är här och njuta i sommar när jag får ha honom igen. Han har det toppen i Sverige! 

Ok...
I onsdags åkte jag, barnen, svärföräldrar och Simon till Golden Bridge. Vi skulle köpa lite pärlor som vi kunde pyssla med. När vi står i bilkön på väg in på parkering påstår en annan bilist att vår chaufför hade kört på honom. I Sverige byter man bara försäkringspapper, telefonnummer och regnr och sen åker man åt varsitt håll. I Kina tar det tid....Först ska det tjaffsat chaufförer emellan och sen ska polisen komma och i detta fallet var dem tvungna att åka till nåt Government för att reda ut det... Vi gick ju in och shoppade så länge...;) Två timmar senare kunde vi åka hem.....

På torsdagen åkte vi först till Jonas jobb och hälsade på och sen blev det Teppanyaki på kvällen. Mycket gott (som vanligt) och uppskattat!








På fredagen vaknade jag av en fruktansvärd migrän. Jag kunde inte äta för jag mådde så illa och tabletterna jag tog kom upp fortare än kvickt...Det blev en dag i sängen för mig. Jonas tog med barnen, föräldrarna och Simon till Fuzimiao. 

Vi skulle ha åkt till Lion Hill på lördagen MEN eftersom det regnade och snöade, och absolut inget väder att gå och titta på tempel,  så tog vi beslutet att barnen och jag var hemma och Jonas o c/o åkte till tygmarknaden. 

Idag söndag packar vi inför Shanghairesan. Det ska bli roligt att vara där imorgon på nyårsafton och det är ju alltid kul att få shoppa lite!

Har ni börjat funderat på nyårslöfte ännu? Jag har fortfarande några timmar på mig men jag tror det kommer att ha att göra med hälsan och humöret.....

GOTT NYTT ÅR! Vi "ses" nästa år......

Så här såg det ut häromdagen när det snöade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar