söndag 9 december 2012

Med en enkel tulipan....

Det är den 9 december idag. Jag har namnsdag. Grattis! Tack! Inte helt självklart för dem flesta som känner mig som Maja, men jag heter egentligen Anna-Maria.
När jag var liten så fick jag alltid en tulpan av min pappa på just Anna-dagen. Jag tror att jag fick tulpaner varje år fram tills jag var typ 30 år. Nu förtiden blir det mest ett Grattis! 
Och lika glad är jag för det.
Namnsdagar känns inte lika viktiga längre. 

Jag hittade ett roligt kort på mina söner. Det är ett sånt där kort som var tänkt att bli ett julkort för ett par år sedan. Jag hade köpt likadana fina tröjor till dem och jag försökte regissera så gott det gick....Tror inte ett enda kort blev bra...;)...Men Gustav hade fortfarande sina lockar på den tiden.


Det börjar märkas att det är "dags att knyta ihop säcken"-tider. Veckan som gått har varit årets sista aerobicpass, sista svenskfika, sista kineskursen, sista simningen....
I måndags hade vi ännu ett svenskbesök, Marcus och Stefan från Hyroscand i Sverige. Alltid lika trevligt! 
I tisdags fick jag iväg en stor tjock bunt med tyg som skräddaren skulle sy upp. Det ska bl a bli jeans och tröjor....Vi får väl se hur det blir. Vill ha mina grejor lite "special", och jag vet inte om han kan fixa det jag vill på ett bra sätt....På lördag får jag se....

Svenskfikat denna gången var hos Marie. Trevligt att träffas och vi har roligt på våra svenskfikor. 
Som släktträff..;)

I lördags var jag och Hugo på lite bakning. Denna gånger bakade barnen julkakor som blev fint dekorerade. 
Eftersom en liten bacill har letat sig in i min kropp så var jag inte på topp i helgen. En sån där liten en som bara retas lite...Har kännt mig för frisk för att bara ligga men ändå för krasslig för att träna...nåja idag söndag känns det betydligt bättre.

Så här fin blev en av Hugos julkakor.

Vår fina julgran. 
Hugo var på Joels kalas i fredags eftermiddag och kalaset var på ett litet bageri här i Nanjing. Dem fick göra cupcakes. (samma bageri där det hålls bakkurser för barn och vuxna)

Måste nog säga, tyvärr, att detta var veckans flopp..:(. Det var ett julparty för barn på ett närliggande hotell. Vi hade förberett oss på mycket julstämning. Det var ett stort rum på hotellet med en scen där tomten gav ut julklappar (som föräldrarna hade köpt till sina barn). Det var också en trollkarl som bara pratade kinesiska. Inte en enda ton eller not julsång. Barnen fick göra lite cupcakes men detta kommer vi inte att gå på nästa år.....

Så här der det ut när Hugo är och klipper sig.  Dem tvättar alltid håret om man vill.


Jag snubblade in på en blogg för ett bra tag sen. Tror det började som en efterlysning på facebook. En förtvivlad kvinna som letade efter sin man som hade försvunnit. Jag tycker verkligen alla borde besöka hennes blogg. www.cannolisblogg.se. Det finns inte ord att skriva allt jag känner när jag läser om henne och hennes familj livsöden. En del drabbas verkligen av allt.....

Ta hand om varandra....Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar