söndag 31 mars 2013

Glad Påsk och Grattis farmor 95 år!

Veckan har inte varit så harmonisk som jag velat men jag hoppas och tror att det kommer att bli bra. 

I onsdags var det svenskfika hos Camilla och OJ vilken fika sen! Tur att jag hade varit på aerobic på morgonen så jag kunde smaka på allt gott hon hade bakat. 

Min farmor fyllde 95 år på skärtorsdagen. Hon har alltid varit en färgstark elegant dam. Nu på äldre dar är det väl lite si och så med det men så fort hon får följa med på kalas så lever hon upp och skålar och sjunger! Kortet är från när hon fyllde 90 år. 
Jag tog med mig Hugo som då var drygt 2 år. Vi skulle åka 42 mil och han satt bak i sin bilstol. Redan strax utanför Örebro började han knäppa loss sig och ställde sig upp i baksätet. Jag körde in på en mack och spände fast honom för att så fort vi kom ut på motorvägen igen ställa sig upp......Och så höll det på ....Till sist tog jag ett koppel som satt på en av hans leksakshundar och band fast spännet så han inte kunde komma loss....Tror vi hade 10 mil kvar när jag kom på det  och då somnade han ;)).....

På bilden till vänster syns äldsta sonen (som är min pappa), Mellanbrodern Ove och lillebror Stefan. Min faster som också skulle ha varit med gick bort 1993 (tror jag det var) alldeles för tidigt.

Gustav och hans vän Jamie

Skolan har storsamlingar varje fredag morgon. Varannan fredag för årskurserna PreK - 5  (3-13 år). Det har varit så att eleverna brukar visa upp något som de gjort i ett visst ämne. Denna fredagen var det idrotten som visade upp danser som de har tränat in. Maffigt när 300-400 elever står upp och dansar till Gagnam style och That will make you beautiful....Skolan är verkligen duktiga på att göra saker och ting intressanta med hjälp av tekniken. 



Efter gympa och simning på lördagen gick vi hem och fixade i ordning påskgubbarna. I vanliga fall tycker kineserna att västerlänningar ser exotiska ut och utklädda till söta gubbar och käringar gjorde det extra extra exotiskt!


Gustav och Iris har fantastiskt roligt ihop!



Påskgänget!

Japp, Hugo var taggad till tusen....

Påskpynt i vårt hus




Påskaftonskvällen spenderade vi hemma hos vänner. God mat, trevligt umgänge och lugna barn....Kunde nog inte bli bättre....

Jonas har sytt upp kostymer och skjortor nere på tygmarknaden och eftersom Hugo också är en skjortnisse så får han självklart också sy upp en och annan skjorta. 

Så här fin ska han vara i skolan i morgon. Skorna köpte vi på H&M...

Ha en trevlig vecka!
Motionsblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar