söndag 3 mars 2013

Vad är väl en bal på slottet?

Hej på er!
Hoppas er vecka har varit bra.
Min har verkligen varit stressad! Blir trött på alla dessa nedlåtande kommentarer från vissa...
-Ja, ja...det måste vara  jobbigt att vara hemmafru...?

Men nu är det ju faktiskt så att jag inte är hemmafru! Jag pluggar kinesiska tre dagar i veckan plus att jag pluggar specialpedagogik på distans däremellan.....

Dessutom är man mer eller mindre ålagd att vistas i skolan och hjälpa till i klasserna. 
Ja, ja...jag ska inte klaga. Har ju faktiskt valt det själv. Skillnaden mot vad så många andra kan så KAN jag ju faktiskt strunta i kurserna och göra sånt som andra häromkring gör....

Iallafall,

Veckan började med ännu en födelsedag. Men nu när man fyller år så är det nästan som vilken annan dag som helst. Jag fick tårta och kaffe på sängen av min underbara familj. 
Sen drog dagen igång med kinesiska på förmiddagen och trevlig lunch med med en ny vän för att sen hämta Hugo vid tre. Ayi hade redan hämtat Gustav vid halv 1.....

Tisdagen började med gymmet för att sen gå direkt och hjälpa till i Gustavs klass med badkläderna. Hem vid halv 11 och sätta sig med specialpedagogikuppsatsen som nästintill ska vara klar men som absolut inte är det......Äta Ayilunch och sen hämta Gustav. Eftersom Hugo slutar två på tisdagar så blev det i princip bara hem och vända. Ja, jag vet att jag skulle kunna stanna med Gustav på skolan tills Hugo slutar men Gustav vill hem till Ayi...;)

Onsdagen började med aerobics för att sen gå till Emma som bjöd på svenskfika! Ett mycket trevligt inslag varje månad. Det blev sen lunch på skolan för att sen knalla iväg på andra mandarinlektionen för veckan. 

Torsdagen var en sån där jobbig dag....Jag var på gymmet på morgonen för att sen gå hem och upptäcka att min uppsats hade försvunnit från datorn! Helt tokig blev jag och visste inte om jag skulle skratta eller gråta....
Jag valde att vända blad och gå vidare....Jag hittade något halvfärdigt material som jag fortsatta på. Dessutom hade jag fått mail från min handledare att arbetet skulle mailas till henne senast måndag 4 mars...JO, tjena! 
Tror ni inte förresten att min käre man hittade den förlorade uppsatsen i papperskorgen senare på kvällen?! 

Efter jag hade hämtat Hugo på eftermiddagen åkte vi först och hämtade upp Jonas på hans jobb för att sen åka till skräddaren och hämta våra balkläder. Kors i taket! Klänningen blev jättebra! Jonas och Thomas kläder blev också väldigt bra!
Därefter stressade vi tillbaka till en leksaksaffär för att köpa present till en tjej i Gustavs klass som skulle ha kalas på fredag eftermiddag. 

Fredagen började med veckans tredje mandarinlektionen. Var slut i huvudet redan innan på grund av en hektisk vecka....Ujjuj vilken jobbig lektion! Förhoppningsvis så sätter det sig ändå.....
Halv två var jag i Hugos klass och läste en typisk svensk saga. "koka soppa på en spik". Det blev lyckat och jag fick mycket energi från de härliga barnen! Man får en sån där aha- upplevelse och kommer på varför man ÄR lärare och inte bara har det som yrke....Sitter liksom i hela kroppen!
Efter sagan gick jag hem och hämtade Gustav för att sen hämta Hugo vid tre och bege oss till ett nytt köpcentrum i närheten där kalaset skulle vara....

Alltså, det är så berikande att bo med så många nationaliteter. Man lär sig så mycket! Än så länge har jag varit på ett grekiskt barnkalas och nu ett Colombianskt kalas. 
Det är såååååå mycket mat!!! Och tror mest mat för de vuxna. Familjen hade hyrt ett lekland i 4 timmar. Och oj vad barnen lekte! 

På kvällen köpte vi hem pizza tillsammans med en annan svensk familj. Så trevligt!

Lördagen var ju dagen D. Vi skulle på bal! På Interkontinental hotel. Det är ju riktigt skojigt att få klä upp sig som om man ska på Oscars.....
Det var mycket trevligt sällskap men maten var sisådär och musiken var under all kritik....Tappade liksom gnistan på halva vägen. Trist! Tror vi var hemma vid tolv. 
Barnen hade skött sig men det är inte så konstigt när vi har en helt fantastiskt barnvakt! Barnen ber att vi ska göra nåt så hon får komma hit...;)).

Söndagen blev plugg plus slappedag! Tycker det är jättesvårt att skriva uppsats och jag drar mig för att sätta mig med det. MEN jag SKA fixa det! Direkt efter bloggskrivandet så ska jag sätta mig ett par timmar till.....
Hugo har kul på kalas

En clown som fixade blommor, hattar och djur med ballonger

Gustav hade roligt

Jonas och Petra på bal

Vad skulle man göra utan Svt-play? Här följer vi Vasaloppet....

Så här såg vi ut innan balen

När vi kom till balen blev vi fotograferade så nu är vi förevigade
Min träningsblogg hittar du här......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar