måndag 8 april 2013

Ännu en vecka i Kinaland


En vecka går fort även här Långtbortistan.

Barnen var lediga från skolan i torsdags eftersom då firades Tomb Sweeping day, ungefär som Alla helgons dag.Vi var på skolan och tittade när Jonas tränade fotboll. 
På fredagen gick barnen till skolan men de flesta företagen var stängda så jag och Jonas fick en bonusdag. Vi höll oss hemmavid eftersom Gustav skulle hämtas vid halv ett.

På kvällen åt vi Ikea-räkor med goda vänner. Det var gott och mycket trevligt! Hugo har klagat från och till över att han inte hör på höger öra och natten till fredagen hade han ont också så lördagens simning struntade vi i och Gustav kände inte för gympan så vi tog en välbehövlig hemmadag. 
Jag fick en hundpromenad med Lowe. Underbart att få ha en hund vid sin sida när man är ute och går....Efter promenaden gick jag och la mig och vaknade efter nästan 2 timmar! 
Då var det nästan dags för middag.

På söndagen var det World Cup i fotboll på skolan. Jonas spelade i svenska laget. Jag och barnen kom dit lagom till första matchen men eftersom jag började må lite illa och få ont i magen så tog jag med mig Gustav hem efter en timme...Hugo stannade glatt kvar och fick vara stor och klara sig själv när Jonas spelade. På eftermiddagen kom de hem och hade då spelat sig till ett brons. 

Barn av sin tid

Jonas får numera köra bil i Kina! 

World Cup




Det var kul för barnen under fotbollsmatcherna oxå!
Italien och Frankrike i final. Frankrike vann!

Svensklaget



Svensksupportern!

En dags vila i soffan gjorde underverk för min mage och nu mår jag helt ok igen. Imorgon tisdag ska jag följa med Hugo till SOS och kolla upp hörseln på örat.

Vi ses! Motionsbloggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar