söndag 22 september 2013

Att blotta sig helt?

Vet inte hur mycket jag ska skriva och hur mycket jag ska hålla för mig själv om veckan som gått?

Svårigheten med att blogga är gränssättning. Hur mycket ska man lämna ut om sig själv och sin familj? 
Det är svårt för oftast skriver man från hjärtat och det är då som det blir personligt och som jag ser det, roligare och intressantare att läsa.
Och just nu är gränsen hårfin för vad som jag VILL skriva och vad jag BÖR skriva.....
Så mycket kan jag skriva att jag har varit på möte angående barnens skola i veckan och ska på ett par i veckan som kommer. Sen får vi se vart det leder......

Veckan började med en knepig förkylning som kom och gick under dagen och höll i sig lite under tisdagen..
Mycket i huvudet och inte kunna träna...nja...man mår inte helt hundra. 

Torsdag och fredag var det ledigt här i Kina. Man firade Moon Festival. Jonas var ledig från jobbet och vi tog det bara jättelugnt båda dagarna. Förkylningen hade som tur var släppt och jag kunde knalla iväg till gymmet för att träna. På lördagen följde vi med Jonas till Shanghai. Jonas skulle på kräftskiva med Handelskammaren och jag och barnen kände för att hänga på hotellet:)...

Vi började med att åka till tygmarknaden i Shanghai. Man märker verkligen skillnad på Shanghai och Nanjing. I Shanghai pratar de bättre engelska, finare tyger, billigare och bättre service...Det kommer bli skräddare i Shanghai nästa gång jag ska sy upp nåt. Nu blev det skjortor och kostym till Jonas. 
Efter tygmarknaden blev det såklart copymarket, 580, så barnen fick köpa sig en varsin leksak. 
Jonas skulle åka strax efter fyra så jag och barnen myste till det på rummet. Det badades, beställdes upp mat på rummet, godis och film i sängen...Jättemysigt!

På söndagen blev det ett besök på min favoritaffär Forever 21. Finns hur mycket kläder som helst och både knasiga, coola kläder som vanliga stilrena kläder. En klädaffär helt i min smak!
Sen blev det fika på Starbucks och lunch på pizzahut innan avfärd mot Nanjing igen. 

I samband med MoonFestival ger man gåvor för långt och lyckligt liv. Det säljs speciella Mooncakes som kineserna köper och ger bort men det är ingen som tycker de är speciellt goda. Chauffören gav oss i alla fall inte mooncake utan levande krabbor...Han hade dessutom ringt ayi och bad att hon skulle tillaga dessa små delikatesser...Såg ut som krabborna man fiskar med barnen från bryggorna..Och smakade inte direkt smaskigt. Man skulle doppa köttet i en blandning av vinäger, olja och vitlök. Ja ja nu har jag testat i alla fall;)

Så här ser månen ut på moonfestival. Tittar man riktigt noga så ser man en dam med en katt på månen, enligt vad barnen lärt sig i skolan...Nja...Fin var den!


Gustav och Iris kollar på film på Ipaden under månens sken...


Fint väder och ren luft och Gustav ville att jag skulle läsa bok på bok på bok på bok.....




Roomservice!


Och visst minskar jag! Kolla min motionsblogg

Ses om en vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar