lördag 7 september 2013

Nån som håller koll....

Du har säkert kört lite fortare än det står på vägskylten nångång eller struntat i bilbältet om du bara ska köra en liten bit? Eller gått mot röd gubbe...Du vet att det är fel men det är ändå ingen som ser....Även fast du VET att lagar och regler finns för en anledning.
Men såfort man vet att någon ser så skärper man till sig, eller hur?
Därför har jag nu gått med i viktväktarna online...Jättemärkligt med tanke på att jag är utbildad till att undervisa om kost i hem- och konsumentkunskapsämnet och att jag  innerst inne vet vad jag ska äta för att må bra. Men på nåt sätt fixar jag inte det på egen hand...Behöver nån som står och kikar över min axel.
Varför det blev just viktväktarna är för att jag är helt övertygad om att det ända sättet att nå sin idealvikt och behålla den och må bra är att ändra kostvanorna. Att man kan och SKA äta ALLT men i lagom mängd. Jag tror inte på att utesluta nåt (förutom då ev. socker) i kosten.
Du kan följa mig på min motionsblogg.

I veckan har jag pluggat en hel del. Men har även hunnit med att träna Pilates för första gången i mitt liv. Jätteroligt! Varje tisdag i en timme håller det på.
Onsdagen började med Salsalektion! Det var nåt som föll mig riktigt väl i smaken! Inte för att stegen har fastnat men det var riktigt skoj att testa på.
Därefter gick jag hem till min vän Jenny som lär oss att göra fina smycken. Kolla gärna in hennes fina hemsida! Irla Design.

På torsdagmorgon tog jag och 7 andra tjejer (damer, tanter, ja...vad säger man när vi är runt 40 och uppåt?) tåget till Shanghai.
Vi började med en tur till en stor blomstermarknad. Det finns allt möjligt där. Jag hittade en jätterolig bakaffär. Många roliga och fina möbler finns där också. Därefter åkte vi till en otroligt mysig grekisk restaurang. Restaurangen låg precis i närheten av Pearlcity. En copymarket med smycken. Kul att se en annan marknad än den vanliga. Jag köpte en hel del smycken.
Ett gäng stannade kvar på en bar och spelade Majhong och drack vin. Jag hängde på till hotellet. Klockan var nästan halv 5 och vi skulle träffas igen vid 7 så det är ju skönt med en lugn stund på hotellet innan kvällen drar igång.
Taxiresan till hotellet kunde ha gått illa...När vi hade åkt en liten bit säger Anna som sitter i mitten bak att det ser ut som chauffören håller på att somna. Och i nästa sekund när Jenny som sitter fram tittar på honom nickar han verkligen till! Det blir till att hålla låda tills vi är framme kan jag säga:)...Vi sjunger och visslar och tjoar och tjimmar....
Fram kommer vi iallafall och det är huvudsaken....

På hotellet måste vi lugna våra nerver lite så vi dricker lite vin;).

Strax efter 7 träffas vi för taxifärd mot restauranger. Denna gången blev det New Heights, som ligger precis vid The Bund. Otroligt fin utsikt över floden och god mat och dryck.

Därefter gick vi till Bar Rouge. Tyvärr regnade det så vi kunde inte vara ute på terassen. Vi kunde iallafall vara inne och se den fina utsikten även där över floden. Tyvärr spelas det alldeles för hög musik på kinesiska uteställen så det finns inte en chans att prata med varandra. Inte så jättebra dansmusik heller...

Vi avvek strax efter midnatt och åkte tillbaka till hotellet.

Dagen efter blev det inte så mycket gjort eftersom tåget gick hem vid 12.
Mycket trevliga dagar i Shanghai!

På lördagen hade Nanjing International Club grillparty på skolan under dagen. Vi förnyade vårt medlemskap och hade en trevlig stund på skolan innan vi gick hem och fikade och tog det lugnt.

På kvällen gick vi till Bellini och åt middag med den nyaste svenska familjen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar