söndag 24 november 2013

På natten....

kommer de bästa inläggen!
Denna veckan har jag varit vaken mycket på nätterna på grund av nån infektion i kroppen. Då har jag tänkt på många saker som jag så klart inte kommer ihåg nu, grrrrr. T ex många bra tankar om inlägg till bloggen.
Jag vet att när jag tyckte som mest synd om mig så blev jag arg. Arg för att jag hade samvete att tycka synd om mig när det finns många människor som har det mycket, mycket värre! Jag mindes tiden när jag var 12-17 år och mina knän hoppade ur led titt som tätt och jag var arg och frustrerad på speciellt pappa, för det är därifrån jag har ärvt knäna. Jag minns då att de i sann föräldraranda sa: Anna-Maria, det finns de som har det värre....Ja, ni förstår hur det tog i en tonårskropp....Just det, jag blev ännu argare och kunde inte förstå hur de kunde vara så okänsliga.
Nu förstår jag faktiskt bättre även om jag tycker synd om mig när jag har ont. Jag förstår att det finns de som har det värre och jag värdesätter det jag har. Sen kan man ju alltid värdesätta livet när man är frisk lite oftare....
Men, men även om jag fortfarande känner mig krasslig så känns det som om det strax vänder...

Veckan har som sagt segat sig fram i sängen.
På förmiddagen i tisdags (samma dag som jag sedan blev sjuk) var jag hos skomakaren för att hämta mina skor. I sann kinaanda så var båda paren inte färdiga. Mina boots blev ok. Trodde det skulle vara lite mer hantverk bakom men det kändes som om han hade tagit ett inlägg och lagt under innesulan och limmat. Nåja, mycket snyggare än de som görs på sjukhuset i Sverige i alla fall....Få se hur finskorna blir.....

Sen har jag som sagt legat i sängen eller soffan hela veckan. Ayi har hämtat barnen på skolan. Det är en otrolig lyx att man kan vara sjuk samtidigt som allt runt omkring blir gjort:)).

Vi har haft korn på ett par hus i Örebro denna veckan också. Till och med varit med i budgivning.
På ett av husen ledde vi men huxflux stod det sålt. Vi fattade ingenting. Jonas ringde mäklaren som förklarade att en budgivare som inte varit med innan ringt och lagt ett bud på över 2-300 000 än det som vi lagt. Och köparen godtog det....Kändes snopet men köparen bestämmer....
Det kommer säkert fler hus.

Det gick väl sådär i veckan med min vikt... Motionsblogg

Nu ska jag leka svenskfröken till Hugo som vill ha hjälp med sin blogg! Hugos blogg
Å ja, just det inga bilder idag....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar