lördag 22 mars 2014

Att komma till vägskälet…..

Japp…Så är det!
Jag står här och på nåt sätt måste välja. Gör jag inte det nu så gör jag det aldrig. Kan inte berätta mer om det just nu utan vi tar det när det är klart.

Veckan har gått ganska fort ändå utan Jonas. Det som har varit mest jobbigt var när han var i Norrland och det knappt gick att få tag på honom när vi var vakna. Vi liksom mailande om varandra…Men sen i onsdags är han i Örebro och då har vi pratat varje dag. 

Barnen har gått i skolan varje dag. Fortfarande lite hostiga men för övrigt piggelinisar. 
I måndags var jag på blomstermarknaden och köpte lite fint till trädgården. Det blir ju liksom roligare med glada färger när man sitter ute….Luften har varit ok så jag tog powerwalks både på måndagen och tisdagen. MEN började känna mig krasslig efter det så jag tror väl inte att det var helt ok i alla fall….

På tisdag kväll hade Grade 2- 5(?) sin årliga performance. Jag är så imponerad hur duktiga barnen är på att stå på scen och leverera! Hugo var statist och sjöng. I slutet såg jag att han grät och han sa sen att det var för att han inte såg mig i publiken…Det var fullsatt i aulan så det var inte lätt att se oss. Gustav hade myror i brallan nästan hela tiden. Det kan jag förstå! Dels var det mycket folk och lång kö in till aulan och sen fick vi sitta och vänta en halvtimme innan det började. Uppträdandet höll på i 1 1/2 timme dessutom. Men de är duktiga som inte helt slår bakut. När vi kom hem var det raka vägen i säng då klockan var närmare halv 9…

På onsdagen åkte jag till tygmarknaden och köpte en hel del trikåtyger till klänningar bl a. Det är så skönt när det blir ca 25-30 grader och ha bekväma klänningar på sig…..
Dessutom åkte jag till H&M och fick köpt lite nya byxor till killarna som dragit i väg på längden...

På torsdagen skulle jag plugga var det tänkt men internet fungerade inte….Gör ju kursen över internet så det är ju a och o att det fungerar. Anledningen att det inte fungerade var att hyresvärden inte hade betalat…Grrrrr! För några veckor sedan hade han "glömt" att betala Tv:n så vi var utan Tv i 3 dagar. 
Denna gången fick vi tillbaka internet någon timme efter han betalat in. Kändes ändå som om dagen hade gått så jag la ner pluggande…
På kvällen fick jag besök av skräddaren som skrattade åt mina byxförslag. Jag är ju ett fan av lite konstiga byxor…..

Även om man är hemma på veckorna och inte jobbar så går jag ändå ner i varv på fredagseftermiddagen. Denna fredagen var inget undantag förutom att Gustav hade med sig en kompis hem och de var mer vilda än tama..;).

På kvällen åt vi tacos och hade fredagsmys med film, godis, popcorn och chips…

Lördagen var en riktigt perfekt dag! Barnen lekte tillsammans på lika villkor hela förmiddagen. Jag bakade pizzabullar och de kom ner från sina rum lagom till avsmakning. Jag fick godkännt! Temperaturen kommer upp i 18-20 grader på dagarna så vi tog en promenad i området. Nu är Kina som bäst! 
På kvällen hade vi sleepover i vardagsrummet igen….
Idag söndag blir det nog lite repris på lördagen…Fint väder, promenad, fika….

Lite fånerier med mammas telefon i väntan på teater….






Gick förbi en typisk idrottslektion på en kinesisk skola…Alla elever ute på en gång och inne sitter någon och ger direktiv som hörs i högtalaren



Kram på er!Motionsblogg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar