söndag 2 mars 2014

Vänner för livet!

Idag är jag sliten.....
Igår kväll hade jag bjudit in vännerna här i Nanjing på 40 års fest med 70- tals tema.

Vi höll till på en liten mysig pub som vi hade dekorerat med discokula och blinkande discolampor.
När gäster anlände fick de ett glas champagne och efter diverse missförstånd med vår chaufför anlände maten. Hemmagjorda hamburgare med Mc Donalds pommes frites! Mc Donalds öppnade nämligen sin första restaurang 1973 i Sverige.....

Vi åt och drack och det sjöngs och hurrades! Jag blir rörd! Så fina vänner jag har fått här i Nanjing. Självklart blir det inte lika lätt att träffas när vi alla sprids till olika delar av Sverige men vi kommer alltid ha detta äventyret gemensamt! Egentligen är det bara vi som har bott här som verkligen kan förstå hur det är.....

Det var en mycket lyckad fest och i present fick jag jättefina champagneglas och en ljuslykta i sten. Inget man tar i handbagaget när man flyttar hem så det är tur att vi kan packa i container.....

När jag fyllde år i tisdags hade Jonas tagit ledig och då undrar du kanske vad vi gjorde hela dagen? Vi drack såklart champagne och åt jordgubbar...En vända i badkaret blev det också.... Vi åt lunch på en nyöppnad mexikansk restaurang och köpte med oss en liten tårta som vi fikade med när barnen kom från skolan.
På kvällen åt vi på Studio 21... En holländsk grillrestaurang... Mycket gott!

Jag låter bilderna tala för sig själva.....













Ha en trevlig vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar