söndag 16 mars 2014

Helt slut…..

Egentligen orkar jag inte blogga idag men vet inte när jag skulle få mer ork så det får bli ett litet inlägg.

Praktiserar som "singlemum" och jag gillar det INTE! Jonas är i Sverige och har varit borta sen i onsdags och det känns som en evighet. 

Samma dag som han åkte fick Gustav vara hemma från skolan. Hela natten hade han hostat och när han får hosta blir det astma/kruppliknande. I Sverige tyckte jag det var väldigt obehagligt och då kan man ändå räkna med att få hjälp om det skulle behövas mitt i natten….Här vågar jag liksom inte ens tänka på vad som kan hända….I alla fall tar jag det säkra före här…Och håller honom instängd...

Hugo började känna efter redan på onsdagkväll och jag visste inte om han fejkade för att få vara hemma med oss eller om han verkligen hade ont i halsen…
Något var det eftersom han på torsdag eftermiddag fick feber och även han en otäck hosta…Mer åt slemhållet och nog så besvärlig…
Så här satt jag med två febriga och hostiga barn med Jonas i Sverige…Roligare kunde man ju ha…
MEN när i livet kan man BARA ägna sig åt sina sjuka barn om inte när man är hemmafru? Jag har en hemhjälp som sköter städ och tvätt så det behöver jag inte ens tänka på….

I fredags hade vi sleepover i vardagsrummet….Vi släpade ner madrasser och låg på golvet…Barnen tyckte det var jättemysigt men jag låg mitt emellan två hostmaskiner plus att Hugo hade rejält ont i halsen så han fick en slurk alvedon men det blev han bara pigg av…Så en stund vid elvatiden på kvällen låg han och jag och tittade på film….

På lördagen började de piggna till lite och det tjafsades och bråkades mest….På skolan var det Internationella dagen och sverigegänget hade planerat påsktema. Vi hade gjort chokladbollar som vi skulle bjuda på. Men det fick vi avstå ifrån….det kändes mer rätt att få barnen friska än att vi skulle vara på skolan tillsammans med 1000 andra människor. 

Kors i taket när det inte hördes en enda hostning på lördagnatten! Det var ett par på kvällen men när jag väl somnat fick jag sova tills Gustav kom in vid 6- tiden och frågade om han fick gå ner till Hugo, som redan var uppe….

Idag tog vi en litet promenad till affären och lekte en stund på skolan. Det märktes att de varit instängda i flera dagar…som kalvar på grönbete…. och detta tjafsande heeeeeeela tiden! Ska bli skönt att de ska till skolan imorgon….

Våren har verkligen kommit nu…Så här såg det ut i tisdags…innan sjukdomar..


Legobygge har vi sysselsatt oss med på innedagarna

I fredags tog vi en utefika i underbart väder


Vi har lagt en hel del pussel också

Idag när vi var i skolan (dagen efter Internationella dagen) så hängde fina flaggor i taket. - Titta mamma, nu hälsar vi på pappa i Nordpolen! Sa Hugo under svenska flaggan…. (Jonas är inte på Nordpolen utan Norrland i Sverige…)

Drygt 20 grader varmt kan man väl leva med? Inte så tokigt….T o m luften håller sig stabil på Unhealthy nivå….


Ha en bra vecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar